Vedtægter

Ejendommen matr. nr. 3430, 3431, 3432, Vanløse.


VEDTÆGTER

for

Ejerforeningen "VINKELAGERBO"


Navn og hjemsted:


§1.


Foreningens navn er ejerforeningen "VINKELAGERBO" og foreningen har sit hjemsted Ålekistevej 34 og Vinkelager 1-15, Vanløse.


Foreningens formål:


§ 2.


Foreningen, hvis medlemmer er de til erhver tid værende ejere af de 83 lejligheder, 4 kælderrum og 13 garager af matr.nr. 3430, 3431 og 3432, Vanløse, har til formål at varetage de anliggender - såvel enkelte som fælles - der er knyttet til at være ejer af en lejlighed etc.


Der er pligt til at være medlem, og medlemspligten indtræder, når slutseddel er underskrevet. Samtidig hermed indtræder køber i sælgers rettigheder, herunder stemmeret i foreningen. Sælgers rettigheder ophører samtidig, men hans forpligtelser ophører først, når endeligt skøde til køber er tinglyst uden præjudicerende retsanmærkninger.


Generalforsamling:


§3.


Generalforsamlingen er ejerforeningens øverste myndighed.


De af bestyrelsen trufne beslutninger kan af ethvert medlem, hvem afgørelsen vedrører, indbringes for generalforsamlingen. Begæring om indbringelse for en generalforsamling har opsættende virkning for den trufne afgørelse.


Beslutninger på generalforsamling træffes ved stemmeflerhed efter fordelingstal.


Til beslutninger om væsentlige forandringer af fælles bestanddele og tilbehør eller om salg af væsentlige dele af disse eller om ændring i denne vedtægt kræves dog, at 2/3 af de stemmeberettigede såvel efter antal som efter fordelingstal stemmer herfor.


er mindre end halvdelen af de således stemmeberettigede mødt på generalforsamlingen, og mindst 2/3 af de mødte efter antal og fordelingstal stemmer for forsalget, afholdes ny generalforsamling inden 14 dage, og på denne kan forslaget vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer efter antal og fordelingstal.


§4.


Den årlige generalforsamling afholdes i marts eller april måned. Det reviderede regnskab samt forslag til budget for kalenderåret, skal foreligge så betids, at de kan vedlægges indkaldelsen til generalforsamling.


Generalforsamling skal indeholde følgende dagsorden:


1. Bestyrelsens forelæggelse af årsberetning og årsregnskab til godkendelse.

2. Drøftelse af større vedligeholdelsesarbejder m.v.

3. Godkendelse af driftsbudget

4. Valg af bestyrelsesformand

5. Valg af 4 bestyrelsesmedlemmer

6. Valg af mindst 2 suppleanter

7. Valg af revisor

8. Eventuelt


Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder anledning dertil, når det til behandling af et angivet emne begæres med mindst 1/4 af ejerforeningens medlemmer efter fordelingstal, eller når en tidligere generalforsamling har besluttet det.


§5.


Generalforsamlingen indkaldes af bestyrelsen med mindst 8 dages skriftlig varsel. Indkaldelsen skal angive tid og sted for generalforsamlingen samt dagsordenen. Forslag, der agtes stillet på generalforsamling, skal fremgå af indkaldelsen og samtidig med denne fremlægges til eftersyn for medlemmerne på et i indkaldelsen angivet sted.


§6.


Ethvert medlem har ret til at få et angivet emne behandlet på generalforsamlingen. Begæring om at få et emne behandlet på den ordinære generalforsamling må være indgivet senest d. 15. februar.


Stemmeretten kan udøves af et medlems ægtefælle eller af en myndig person, som medlemmet skriftligt har givet fuldmagt.


§7.


Generalforsamlingen vælger selv sin dirigent.

Efter generalforsamlingen udarbejdes et referat, der underskrevet af dirigent og formand udsendes til medlemmerne.


Bestyrelsen:


§8.


Bestyrelsen vælges af generalforsamlingen. Den består af en formand og 4 medlemmer og desuden vælges 2 suppleanter.


Valgbar til bestyrelsen er kun foreningens medlemmer, disses ægtefælle og myndige livsarvinger.


Bestyrelsen vælger en næstformand af sin midte.


§9.


Hvert andet år afgår formanden. Af bestyrelsens øvrige medlemmer og suppleanter afgår halvdelen hvert år. Afgangsordenen bestemmes for samtidigt valgte medlemmer og suppleanter ved lodtrækning og ellers ved den rækkefølge, i hvilken de er valgt. Genvalg kan finde sted.


Kommer antallet af bestyrelsesmedlemmer ved afgang mellem 2 på hinanden følgende ordinære generalforsamlinger ned under 5, indtræder valgte suppleanter i bestyrelsen i den rækkefølge, hvori de er valgt. Kommer bestyrelsen ved afgang mellem 2 på hinanden følgende ordinære generalforsamlinger ned under 3 medlemmer, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling til valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.


Hvis formanden mellem 2 på hinanden følgende ordinære generalforsamlinger udtræder af bestyrelsen, træder en af bestyrelsen valgt næstformand i hans sted.


§10.


Bestyrelsen ansætter en advokat som administrator for ejerforeningen, og der oprettes med denne en administrationskontrakt, der tilsikrer god og forsvarlig varetagelse af ejendommens fælles anliggender.


Bestyrelsen ansætter endvidere en varmemester/vicevært, der skal bebo ejendommens funktionærbolig, der med størst mulig offentlig lån og restbeløbet i sælgerpantebrev(e) vil blive overdraget ejerforeningen ved dennes bestyrelse.


Bestyrelsen kan når som helst indkalde til møde med administrator eller dennes repræsentant til drøftelse af foreningens forhold. Ét sådant møde skal efter bestyrelsens begæring afholdes senest 8 dage efter begæringens fremsendelse.


Administrator kan efter opfordring deltage i bestyrelsesmøder.


Bestyrelsesmøder indkaldes af formanden eller - i hans forfald - af næstformanden, 2 bestyrelsesmedlemmer eller administrator så ofte anledning foreligger.


Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når formanden eller næstformanden og yderligere mindst 2 medlemmer er til stede.


Beslutninger træffes af de mødende bestyrelsesmedlemmer ved stemmeflerhed. Står stemmerne lige, gør formanden eller i hans forfald næstformandens stemme udslaget.


Tegningsret:


§11.


Ejerforeningen forpligtes ved underskrift af formanden eller næstformanden for bestyrelsen og et andet medlem af denne.


Bestyrelsen kan overdrage administrator tegningsret i alle ejendommens daglige anliggender.


Administration:


§12.


Til dækning af foreningens udgifter betaler medlemmerne i forhold til fordelingstal en ydelse, hvis størrelse hvert år fastsættes på grundlag af det af ejerforeningens bestyrelses udarbejdede og af generalforsamlingen godkendte budget. Fællesudgifterne opkræves månedsvis forud.


I tilfælde af store uopsættelige reparations- /vedligeholdelsesarbejder skal bestyrelsen være berettiget til at opkræve ekstraordinære ydelser.


Revision:


§13.


Ejerforeningens regnskab revideres af en registreret- eller statsautoriseret revisor, der vælges af generalforsamlingen. Revisor afgår hvert år. Genvalg kan finde sted. I forbindelse med sin revision skal revisor undersøge, om forretningsgangen er betryggende og have adgang til at efterse alle hos administrator og bestyrelse værende regnskabsbøger og beholdninger og kan fordre enhver oplysning, som han finder af betydning for udførelsen af sit hverv.


Hver gang indførelse i revisionsprotokollen er sket, skal denne fremlægges på førstkommende bestyrelsesmøde og de tilstedeværende medlemmer af bestyrelsen med deres underskrift bekræfte, at de har gjort sig bekendt med indførelsen.


Årsregnskab:


§14.


Foreningens regnskabsår er kalenderåret. Det vedtagne regnskab underskrives af bestyrelsen og påtegnes af revisor.


Sikkerhedsstillelse:


§15.


Ved første salg/overdreagelse eller anden overgang af ejendomsretten til en lejlighed efter vedtagelse af nærværende vedtægter, skal ejeren udstede og lade tinglyse ejerpantebrev, der sammen med eventuelt allerede udstedt ejerpantebrev udgør kr. 25.000,-. Ejerpantebrevet skal have prioritet forud for nye pantebreve lyst i forbindelse med ejerskifte.


Ejerpantebrevet håndpantsættes til ejerlejlighedsforeningen og tjener til sikkerhed for ethvert krav, som ejerlejlighedsforeningen måtte have eller få mod den enkelte ejer.


Vedligeholdelse:


§16.


Indvendig vedligeholdelse af den enkelt lejlighed omfatter enhver form for reparation, vedligeholdelse og fornyelse. Udvendig vedligeholdelse, der forestås af ejerlejlighedsforeningen omfatter alle reparationer og istandsættelsesarbejder på fællesarealer udendørs som indendørs, herunder især nedennævnte:


Maler:

1. Udvendig maling af mur, træværk og altaner.

2. Maling af trapperum og andre fællesarealer.

3. Malerarbejde i forbindelse med reparationer, der skyldes ejendommens forhold i     lejlighederne


Murer:

1. Reparation af mure, tag, altaner udvendigt og reparation af fællesrum

2. Murreparationer i lejlighederne af vægge og lofter p.g.a. store regner, der skyldes     ejendommens forhold.


Tømrer- og Snedkerarb.:

1. Tømrer- og snedkerarbejde på vinduer og døre til fællesarealer, medmindre det     skyldes manglende vedligeholdelse af den indvendige side. Endvidere alt tømrer-     og snedkerarbejde i fællesrum og tag.


V.V.S:

1. V.V.S. - arbejde på varmeanlæg, herunder radiatorer og rør i lejlighederne

2. V.V.S. - reparationer af gas-, koldt- og varmtvandsledninger indtil T-stykket, samt     fællesledninger til flere lejligheder.

3. Rensning af faldstammer og grenrør, men ikke vandlåse i lejlighederne.

4. Reparation af ventilationsrør og altaner.

5. Reparation af svømmeventil i cisterne.


El-arbejde:

1. Fælles el-ledninger frem til målertavlen samt fælles ringeanlæg ind til trykknap ved     lejligheder. Endvidere alle el-reparationer i fællesrum.

2. Reparationer og vedligeholdelse af antenneanlæg.


Alle øvrige vedligeholdelses- istandsættelses- og fornyelsesarbejder indenfor den enkelte lejligheds areal påhviler ejeren. Forsømmer en ejerlejlighedsejer, til gene for de øvrige beboere, sin vedligeholdelsespligt, kan bestyrelsen lade den nødvendige vedligeholdelse foretage for ejerens regning, hvis han ikke efterkommer et ham givet pålæg indenfor en frist af 2 måneder.


Husorden:


§17.


Bestyrelsen udarbejder en husorden, der skal tilsigte at skabe ordnede forhold på ejendommen og skabe et sådant miljø, at den enkelte ejer kan anvende sin lejlighed i overensstemmelse med de i lejelovgivningen anførte regler for almindelige lejligheder.


Såfremt en ejer overtræder den af bestyrelsen fastsatte husorden, kan foreningen iværksætte sanktioner imod ejeren i overensstemmelse med lejelovens regler om misligholdelse, hvilket medfører, at såfremt en ejer gør sig skyldig i grov eller ofte gentagen misligholdelse af sine forpligtelser overfor foreningen eller et af dennes medlemmer, kan bestyrelsen pålægge ham - eller hans eventuelle lejer - at fraflytte lejligheden med passende varsel.

Såfremt en lejer misligholder sine forpligtelser, har dette for ejeren samme konsekvens, som om det var ejeren selv.


Ejerlejlighedsejerne må ikke foretage ændringer, reparationer eller maling af ejendommens ydre eller ydersiderne af vinduernes træværk eller lade opstille skilte, reklamer m.v. uden bestyrelsens samtykke.


§18.


Nærværende vedtægter begæres tinglyst servitutstiftende på ejendommen matr.nr. 3430, 3431 og 3432, Vanløse, som gensidig forpligtende og bebyrdende deklaration.


Vedtægter lyst den 20.2.1969 og senere begæres aflyst af tingbogen.


Påtaleberettiget i henhold til nærværende vedtægter er ejerlejlighedsforeningen ved dens bestyrelse samt de til enhver tid værende ejere af ejerlejligheder i ejendommen.


Med hensyn til de på ejendommen hvilende prioriteter, byrder, rettigheder og servitutter henvises til ejendommens blad i tingbogen.


Således vedtages på ordinær generalforsamling, afholdt den 9. april 1992.


Vanløse, den 12/5 1992


I bestyrelsen:


(Claus Carlsen, formand)  (Ole Gerdts)




TIILÆG

til

Vedtægter for Ejerforeningen "Vinkelagerbo"


På foreningens generalforsamling den 17. maj 1999 blev det enstemmigt vedtaget at ændre vedtægternes §10, 2. afsnit således, at den sidste sætning udelades. § 10, 2. afsnit lyder herefter:


"Bestyrelsen ansætter endvidere en varmemester/vicevært"


Vanløse, den 2/12 1999


For bestyrelsen:


(Lis Kruse, formand)(Birgitte Petersen)



Vigtige Kontakter


Bestyrelse, E/F Vinkelagerbo

Email: bestyrelse@vinkelagerbo.dk

Postkasse, Vinkelager 11.



Administrator, Rialtoadvokater

Ejendomsadministrator Peter Krogh Jensen

Email: administrator@vinkelagerbo.dk

Tlf. nr. 38 38 08 30


Viceværten

Email: vicevaert@vinkelagerbo.dk

Postkasse, Vinkelager 11